Tippek a biztonságos otthoni edzéshez

december 01 3 min read

A rendszeres testmozgás elengedhetetlen akár fogyni szeretnénk, akár csak megtartani jelenlegi súlyunk - kiváltképp a karácsonyi dőzsölés előtt.

A járvány megfékezésének érdekében hozott intézkedések azonban (számos egyéb rutinunk mellett) az edzési szokásainkat is jelentősen megváltoztatták. Lényegében két lehetőség áll előttünk: egyéni szabadidős sporttevékenységek vagy az otthoni edzés. 

Az egyre ridegebbé váló időjárás miatt azonban sokak számára már az első lehetőség sem opció, így marad a négy fal közötti testmozgás, ez azonban nem olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk, így érdemes megfogadni néhány tippet. 

Nem mindegy hol zajlik az edzés 

Az első és egyik legfontosabb lépés, hogy kiválasszuk azt a helyiséget az otthonunkban, ahol a gyakorlatokat végre fogjuk hajtani, ehhez pedig két szempontot is figyelembe kell venni. 

Először is elegendő helyet kell biztosítanunk a különféle gyakorlatok, valamint az esetleges eszközök számára. Ugyanis rendkívül kellemetlen, és nem utolsó sorban balesetveszélyes, ha a helyhiány miatt például beverjük a lábunkat a falba vagy a fűtőtestbe. 

A másik fontos szempont a padló felülete, ugyanis ez is számos veszélyt rejteget. A csempe és a parketta a csúszás szempontjából veszélyes, de egy padlószőnyeg is súlyos sérüléseket okozhat, ha végig súrolja a bőrünket. 

Ezek megelőzésére a legegyszerűbb megoldás, ha beszerzel egy jógaszőnyeget vagy polifoamot, és ezeken végzed a gyakorlatokat. 

Megfelelő edzésterv 

Egy kiváló edzéstervnek 3+1 ismérve van. Az első, hogy a gyakorlatok megkezdése előtt fordítsunk kellő időt a bemelegítésre is. Ugyanis bármennyire is jó kondiban vagy, bemelegítésre mindig szükség van, máskülönben sérüléseket szerezhetsz még a legegyszerűbb gyakorlatok közben is. 

A második pont maga az edzés menete, a sérülés elkerülése érdekében ugyanis nem mindegy, hogy a gyakorlatok hogyan következnek egymás után. Végezetül pedig, az edzés befejezése után nyújtásra is szükség lesz, hogy ne csak az azonnali, hanem a később kialakuló sérüléseket is elkerüljük. 

Plusz egy tippként, mindig figyelj arra, hogy a fizikai állapotodnak megfelelő edzésbe fogj bele. Persze rendkívül csábító, egy HIIT edzésbe, melynek köszönhetően néhány hét múlva már 2-3 számmal kisebb ruhákat viselhetünk, ez azonban nem ilyen egyszerű. 

Egy ilyen balesetmentes és testre szabott edzésterv kialakítása egy laikus számára nem egyszerű feladat, azonban erre is van néhány megoldás. 

  • Kérje személyi edző segítségét: Attól, hogy az edzőtermek zárva tartanak, az edzők még elérhetők, és egy személyes (jelenleg inkább online) konzultáció után elkészíthetnek nekünk egy testre szabott edzéstervet. 
  • Online edzések: Egy másik kiváló megoldás, ha online veszünk részt csoportos edzéseken, melyeket szakavatott személyek tartanak, így garantált a profizmus.
  • Különféle appok: A legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás (de a legkevésbé személyre szabott), ha letöltünk egy edzéshez tervezett appot, mely még a motivácónkra is jó hatással lehet. 

Ne csak biztonságos, de hatékony is legyen

A biztonság természetesen mindennél előbbre való, de ha már belevágunk az edzésbe, akkor egyértelmű, hogy a hatékonyság sem elhanyagolható. Ehhez pedig érdemes néhány további tanácsot is megfogadni. 

1. Igyál sok folyadékot 

Fontos, hogy az edzés előtt, alatt és után is kellő folyadékot vigyél be, ezzel egyrészt elkerülhetők a görcsök, másrészt pedig az anyagcsere folyamatokra is jótékony hatással van a megfelelő vízfogyasztás. 

2. Figyelj oda az étkezésedre

A másik fontos dolog a helyes táplálkozás, ez a fogyni vágyóknak kiemelten fontos, de azok számára sem elhanyagolható, akik a jelenlegi súlyukat szeretnék megtartani. Emellett az sem mindegy, hogy az edzés előtt és után, mit és mennyi idő elteltével eszünk. 

Az edzés előtt érdemes egy kevés tápanyagot bevinni a szervezetbe, hogy legyen elég energiánk (ez persze nagyban függ attól, hogy mennyire tervezzünk intenzívre a napi mozgásformát), ezt azonban nem szabad túlzásba vinni, és érdemes valamilyen gyorsan felszívódó tápanyagot választani. 

Ezzel kapcsolatban is hasznos kikérni egy szakértő segítségét, a megfelelő étrendet ugyanis nagyban befolyásolja a fizikai állapot, a kitűzött cél, valamint az illető neme és életkora.

3. Szauna- és sportöv

A Legal Beauty szauna- és sportövei számos jótékony hatással segítik a sportolni vágyókat. Egyrészt ezek a termékek fokozzák a zsírégetés folyamatát, így sokkal hamarabb megszabadulsz a nem kívánt kilóktól. 

Emellett az övek ezen hőtermelő hatása nem csak a zsírégetésben, hanem a méregtelenítésben is hasznukra válhat, ami elengedhetetlen az egészségünk megtartásának érdekében. Mindezek mellett még a derekunkat is tehermentesíti, így a guggolásokból következő sérülések is megelőzhetők a sportöveknek köszönhetően. 

Nem utolsó sorban pedig amellett sem mehetünk el, hogy ezek a termékek rendkívül divatosak, és ha már a kijárási tilalom miatt a szekrényben porosodnak a szebbnél szebb ruháink, legalább az edzésnek adjuk meg a módját. 

Kattints IDE és válasz ki a neked legjobban tetsző szauna- és sportövünket.